tisdag 14 januari 2014

I ett rosa skimmer...


God dagens!

Julen är utstädad sedan en dryg vecka och i helgen kom snön!  Är det inte lite typiskt så säg? Skulle hellre haft en vit jul än en vit januari, men men - vädret rår vi ju inte på!

Hur som helst så känner jag ändå att våren är på väg, trots minusgrader och snöyra, och jag har köpt buketter i rosa och pimpat alla rum:) Hortensia, rosor, nejlikor och tulpaner pryder vårt lilla hus tillsammans med blåbärsris som jag plockade i skogen innan jul.

Mer piff är på gång! Jag har nämligen för första gången på massor av år (!) köpt nya gardiner som inte är vita! Gardinerna är istället linnefärgade långa längder som ska hängas upp i vardagsrummet! Håller tummarna för att det blir bra, men känner jag mig själv rätt så kommer det upp vita gardiner igen vad det lider...

Här kommer en liten bildkavalkad på dagens rosa skimmer!

Ha det gott!






Rosa ljusglas "Estelle" i fattigmanssilver från min butik,,,


Tulpaner, nejlikor och blåbärsris!

Favoritparfymen i vacker rosa flaska! Paris Hilton Dazzle...

6 kommentarer:

Lena sa...

Hej !
Har också köpt vårblommor att pynta med inne! Vinter ute, men vår inne :)

Klart gardinerna blir fina i vardagsrummet - du kan ju din sak!!
Många hälsningar
Lena

Fågel Blå sa...

Åhhh så otroligt vackra bilder från ditt fina hem, man blir glad i hjärtat av att se dom,
Önskar dej en fin Kväll
Kram Kathrine

Unknown sa...

http://vindsromantik.blogspot.se/

Hittade din vackra blogg, med så fina bilder.

Önskar dej en underbar dag
/Margaretha

Anonym sa...

pretty nice blog, following :)

Hanna sa...

Vad fint det blev att ha blåbärsris i en bukett. Ska jag nog absolut prova. ^^

annelie@skargardsmammor.se sa...

Vilka fina rosor!